are you gonna go my way?

läste fina essies blogg precis där hon hade skrivit en sak som jag tidigare inte reflekterat över. helsingborg är en död stad, den är inte längre staden man är stolt över att bo i. helsingborg är en stad där alla är en och samma person. vilka du legat med, brutit kontakten med eller åkt buss med i förra veckan -det vet alla i helsingborg. folk man inte har fört en endaste konversation med står och glor snett på dig på stan, för dom ''vet vem du är''. dina kärleksrelationer blir genast snackisar ''dom passar inte'', ''han är för snygg för henne'', ''han leker bara med henne''. folk kan inte vara glada för din skull. man kan inte unna en annan person något bra. folk klär sig likadant, har samma frisyrer och hårfärger. man vågar inte vara sig själv, och den som vågar blir genast en pajas. jag är trött på helsingborg, så jävla trött. men nog fan är jag inte bättre själv, för jag är en av alla dom i helsingborg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0